Friday, May 2, 2014

Citate despre viață

Citate Celebre | Citate Despre Viata


  • Fragii cresc sub urzici, iar fructele cele mai sanatoase prospera si se coc adesea in vecinatatea plantelor de proasta calitate.

autor William Shakespeare

  • Să preţuim şi la vrăjmaşi virtutea.

autor William Shakespeare

  • Natura se amuză câteodată formând combinaţii caraghioase. Sunt unii care-ntruna cască ochii la nimicuri şi râd ca papagalii în faţa unui simplu cântăreţ din cimpoi; iar alţii au o înfăţişare aşa de posomorâtă, încât nici măcar n-ar surâde auzind o glumă bună. Nu s-a spus adesea că, în fond, spiritul cel mai limitat este cel mai fericit?

autor William Shakespeare


  • Verile scurte sunt adesea primăveri timpurii.

autor William Shakespeare

  • Instinctul e lucru mare. Eu am fost fricos din instinct.

autor William Shakespeare

  • Mult zgomot pentru nimic!

autor William Shakespeare

  • Munca pe care o îndeplinim cu plăcere ne vindecă de truda ei.

autor William Shakespeare

  • Poţi zâmbi şi iar zâmbi şi totuşi să fii mişel.

autor William Shakespeare

  • Experienţa se capătă prin sârguinţă.

autor William Shakespeare

  • Durerea este otrava frumuseţii.

autor William Shakespeare

  • Peste zvarcolirile vietii, vremea vine nepasatoare, stergand toate urmele. Suferintele, patimile, nazuintele, mari sau mici, se pierd intr-o taina dureros de necuprinsa, ca niste tremurari plapande intr-un uragan urias.

autor Liviu Rebreanu

  • In viata trebuie sa contam pe realitati, nu pe dorinte.

autor Liviu Rebreanu

  • Daca n-ar fi necunoscutul in lume, viata omului n-ar mai avea niciun farmec.

autor Liviu Rebreanu

  • Nimic nu este mai putin logic ca viata.

autor Liviu Rebreanu

  • Viata e nimicitoarea iluziilor.

autor Liviu Rebreanu

  • Să nu-ţi faci drepturi din suferinţele şi nedreptăţile îndurate.

autor Tudor Arghezi

  • Viaţa e un mister care nu trebuie mânjit cu sânge şi ofensat cu sabia unui fanatic.

autor Tudor Arghezi

  • Orice viaţă de om începe de mai multe ori.

autor Tudor Arghezi

  • Dupa ce am descoperit ca viata nu are nici un sens, nu ne ramane altceva de facut decat sa-i dam un sens.

autor Lucian Blaga

  • Viata - o plimbare spre somn.

autor Lucian Blaga

  • Sa nu uiti in viata ta meritul niciodata si nu te pleca lipsei meritului niciodata.

autor Tudor Arghezi

  • Inchide-ti o planta la intuneric si veti vedea ce monstru diform se va produce din pricina setei sale de lumina. Oare viata omeneasca nu produce si ea astfel de monstruozitati in tendinta sa spre lumina?…

autor Lucian Blaga

  • Tot ce se poate gandi despre lume incape intr-o singura carte.

autor Tudor Arghezi

  • Critica apartine unui resort sufletesc superior.

autor Tudor Arghezi

  • Venus nu zambeste in casa unde-s lacrimi.

autor William Shakespeare

  • Suferinta apasa cu atat mai mult cu cat observa ca e suportata cu slabiciune.

autor William Shakespeare

  • Timpul este un adevarat falit, caci datoreaza mai mult decat face. Ba nu, e un fur! N-ati auzit spunandu-se ca timpul merge zi si noapte pe furis?

autor William Shakespeare

  • Nu este oare ciudat faptul ca dorinta supravietuieste atatia ani posibilitatilor?

autor William Shakespeare

  • Haina nu te face calugar.

autor William Shakespeare

  • Prefer un nebun care sa ma inveseleasca, decat un om cu experienta vietii care sa ma intristeze.

autor William Shakespeare

  • Moş Nichifor: De-acum, jupâneşică, dormi fără grijă, că acuş se face ziuă. Na, c-am stins focul şi am uitat să-mi aprind luleaua! Dar las' că am scăpărător. Bată-vă pustia, privighetori, să vă bată, că ştiu că vă drăgostiţi bine!

autor Ion Creanga

  • Fiecare varsta isi are paradisul ei, pe care il pierde.

autor Mihail Sadoveanu

  • Secretul vieţii lungi a unui stat este păstrarea ierahiei meritului.

autor Mihai Eminescu

  • Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.

autor Mihai Eminescu

  • Uitasem însă că tot ce nu e posibil obiectiv e cu putinţă în mintea noastră şi că, în urmă, toate câte vedem, auzim, cugetăm, judecăm nu sunt decât creaţiuni prea arbitrare a propriei noastre subiectivităţi, iar nu lucruri reale. Viaţa-i vis.

autor Mihai Eminescu

  • Vai de cel care dupa ce deschide usa camerei seara nu are cui spune: "Buna seara".

autor Octavian Paler

  • O viata fara dragoste este asemenea unui an fara primavara.

autor Octavian Paler

  • Singura mea satisfacţie reală sunt dezamăgirile mele, asta înseamnă că am avut iluzii foarte mari.

autor Octavian Paler

  • Viaţa în Lisa nu era de invidiat pentru cineva care judecă doar prin prisma confortului. Mucosul care nu putea zice ” răsărit” şi “călătorit” umbla în opinci prin zăpadă.

autor Octavian Paler

  • A te simti singur nu e doar dovada unui gol, ci si o dovada ca inca n-ai pierdut legatura cu lumea. Remarci absenta celorlalti. Uneori, numai prin singuratate suntem solidari.

autor Octavian Paler

  • Există, poate, o clipă în viaţa fiecăruia când vede limpede că nu negaţia este rostul lui.

autor Octavian Paler

  • Viaţa unui om este o gură de aer.

autor Octavian Paler

  • Loviturile vieţii nu sunt numai distructive, ci şi constructive; ca loviturile ciocanului în dalta unui sculptor priceput.

autor Octavian Paler

  • Viata ne invata sa cultivam uitarea, ca o masura de consolare a fiintei.

autor Lucian Blaga

  • Vietii nu i-am ramas dator nici un gand, dar i-am ramas dator viata toata.

autor Lucian Blaga

  • Viaţa poate fi transfigurată printr-o experienţă sacramentală.

autor Mircea Eliade

  • Asa e ca pana acum nu stam nici bine, nici rau, adica nici asa, nici altminteri.

autor Ion Luca Caragiale

  • Timpul este singurul lucru care se pierde într-adevăr.

autor Mircea Eliade

  • Asta e conditia fiintei: viata, nu durata vietii.

autor Ion Luca Caragiale

  • Viaţa e ca o femeie pe care o iubeşti şi care te înşeală. Toată ura ce o îndrepţi împotriva ei e în fond tot dragoste...

autor Mircea Eliade

  • După o anumită vârstă, toţi oamenii au impresia că au naufragiat, că şi-au ratat viaţa, că au trăit o viaţă idioată, absurdă - o viaţă care nu putea fi a lor, care nu putea fi decât viaţa altuia.. Pentru că avem o părere prea bună despre noi înşine şi nu putem crede că dacă am fi trăit într-un adevăr viaţa noastră, ea ar fi putut fi atât de idioată.

autor Mircea Eliade

  • În realitate, tragedia vieţii mele se poate reduce la următoarea formulă: sunt un păgân, un perfect păgân clasic care vrea să se creştineze. Pentru mine, ritmurile cosmice, simbolurile, semnele, magia şi erotismul există mai mult şi într-o formă mai imediată decât problema redemptiei.

autor Mircea Eliade

  • Viaţa este durere, fiindcă e încadrată într-un ocean de iluzii şi, în acelaşi timp, viciată de ignoranţă.

autor Mircea Eliade

  • Nu învăţ regulile jocului. Cred că nu l-aş mai putea juca.

autor Mircea Eliade

  • Obsesia mea e filosofia. Si acum imi dau seama de ce: pentru ca sunt un laş, mi-e frica de viaţă. Nu numai de viaţă: mi-e frica de tot.

autor Mircea Eliade

  • N-am ce sa-ti explic/ nu mai vreau nimic/ dintr-o viata nici o clipa n-a ramas/ Si-n acest final/ noi, paradoxal,/ facem nunta si botez si parastas.

autor Adrian Paunescu

  • Dragi mi-erau tata şi mama, fraţii şi surorile şi băieţii satului, tovarăşii mei de copilărie, cu cari, iarna, în zilele geroase, mă desfătam pe gheaţă şi la săniuş, iar vara în zile frumoase de sărbători, cântând şi chiuind, cutreieram dumbrăvile şi luncile umbroase, ţarinele cu holdele, câmpul cu florile şi mândrele dealuri, de după care îmi zâmbeau zorile, în zburdalnica vârstă a tinereţii! Asemenea, dragi mi-erau şezătorile, clăcile, horile şi toate petrecerile din sat, la care luam parte cu cea mai mare însufleţire. (Amintiri din Copilarie)

autor Ion Creanga

  • Moş Nichifor: Iaca, jupâneşică dragă, cum învaţă nevoia pe om ce să facă... Cu moş Nichifor ţuţuianul nu piere nimene la drum. De-acum, numai să te ţii bine de carâmbi şi de speteze, că am să mân iepele iestea de au să scapere fugind. Da' să ştii d-ta că babei mele n-are să-i fie moale când m-oi întoarce acasă... Am s-o iau de cânepa dracului şi am s-o învăţ eu cum trebuie să caute altă dată de bărbat; că femeia nebătută e ca moara neferecată. Ţine-te, jupâneşică! Hi, ha!!!

autor Ion Creanga

  • Moş Nichifor: Iaca, păcatele mele! Cine-i cu pagubă, şi cu păcat; mă miram eu să nu se îngrijească biata babă de mine, până într-atâta. Pentru c-am năpăstuit-o chiar pe sfânta dreptate, am să-i duc un fes roş şi un tulpan undelemniu, ca să-şi mai aducă aminte din tinereţe. Eu se vede că m-am luat ieri cu luleaua. Dar biata baba mea, bună, rea, cum este, tot a ştiut ce-mi trebuie la drum, numai nu le-a pus la locul lor... Dar ţi-ai găsit să ştie femeia trebile bărbatului!

autor Ion Creanga

  • Da-mi Doamne viata, inca niste ani Si tarii mele minima dreptate!

autor Adrian Paunescu

  • Între viitorul şi trecutul meu e un joc... Mă simt liniştit şi împăcat, dar îmi dau seama că viaţa mea înseamnă chiar acest joc între trecut şi viitor, care e anormal la vârsta mea... Nu vreau eu să mă gândesc la viitor, dar atunci apare în mine, pretimpuriu, trecutul, ca un mare semn de întrebare, pe care eu mă prefac că nu-l văd.

autor Marin Preda

  • Intelectualul putea doar complica meschinăria vieţii în care trăia, perorând şi vorbind despre idealuri, în timp ce omul simplu putea recurge la violenţă sau să sufere în tăcere, fără generalizări filozofice.
autor Marin Preda
  • Singurele lucruri reale, singurele lucruri pe care le ducem cu noi până la urmă sunt propriile noastre sentimente, dragostele noastre, patemile noastre, urile şi adversităţile noastre. Mă-ntreb: noi, la capătul vieţii noastre, ce-am lăsa în afară? Bănuiesc că putem lăsa nişte sentimente. Mai puţin de ură, întrucâtva de patemi, dar... de dragoste mai ales.

autor Nichita Stanescu

  • Dacă timpul ar fi avut frunze, ce toamnă!

autor Nichita Stanescu

  • Nu poti sa vezi zane daca nu esti zanatic.

autor Nichita Stanescu

  • Există un singur debut fertil în viaţă; experienţa huliganică. Să nu respecţi nimic, să nu crezi decât în tine, în tinereţea ta, în biologia ta... Cine nu debutează aşa, faţă de el însuşi sau faţă de lume – nu va crea nimic, va rămâne sterp, timorat, copleşit de adevăruri. Să poţi uita adevărurile, să ai atâta viaţă în tine încât adevărurile să nu te poată pătrunde, nici intimida - iată vocaţia de huligan.

autor Mircea Eliade

  • De aceea spuneam la început că zonele cele mai puţin luminate se întâlnesc în însăşi propria lor lumină.

autor Mircea Eliade

  • Istoria a silit neamul românesc să-şi adâncească propriile sale tradiţii latine şi prelatine.

autor Mircea Eliade

  • Toate aceste substanţe se luau intern în nenumărate decocţii sau se păstrau aproape de corp.

autor Mircea Eliade

  • Virtutea magică a aurului şi jadului se aplică şi dincolo de viaţa biologică.

autor Mircea Eliade

  • Nu sunt pierdute decât acele bătălii pe care nu le începi niciodată.

autor Mircea Eliade

  • Dacă ar trebui să-mi rezum în puţine cuvinte experienţa mea, aş spune că jocul m-a dus mereu tot mai departe, tot mai adânc în real. Şi filozofia mea s-ar reduce la o singură dogmă: Joacă-te!

autor Mircea Eliade

  • Să creezi, să scrii cea mai bogată muzică de pe pământ, să realizezi ceea ce a visat Beethoven (singurul care contează, de altfel), să ai succes, să ai bani – ei!, pe urmă?! Toate astea nu valorează prea mult... Altceva visez eu; să poţi găsi ceva ultim, ceva fundamental şi neschimbător, în acest Univers al formelor.

autor Mircea Eliade

  • Omul se naşte şi moare în singurătate absolută, dar această singurătate e populată de vise, de himere şi de iluzii.

autor Mircea Eliade

  • Pe Pământ omul e dator să trăiască numai viaţa. Moartea lui adevărată o va trăi în Cer. Dacă încearcă să trăiască moartea pe pământ, păcătuieşte şi se mistuieşte în deznădejde. Şi atunci, nici nu trăieşte cu adevărat, nici nu moare. E ca un fel de strigoi.

autor Mircea Eliade

  • Cu o viata dezordonata, nu poti avea rezultate.

autor Doina Melinte

  • Nu există experienţe inutile, care să nu ajute la crearea personalităţii.

autor Tudor Vianu

  • Viata e mai tare decat mizeriile ei.

autor George Bacovia

  • Asa mor visele pe rand... Si noi zambim si ne uitam departe... Si nu stie nimeni ca venim de la ingropaciune.

autor Octavian Goga

  • Incepi sa stii ce e singuratatea atunci cand auzi tacerea lucrurilor.

autor Emil Cioran

  • Aşa mor visele pe rând... Şi noi zâmbim şi ne uităm departe... Şi nu ştie nimeni că venim de la îngropăciune.

autor Octavian Goga

  • Adică el se simţea lovit pentru toată viaţa şi niciodată n-avea să-i mai treacă rana pe care o primise.

autor Marin Preda

  • Rostul vieţii e să te bucuri că trăieşti.

autor Marin Preda

  • Am peste şaizeci de ani şi în mintea mea e că o să trăiesc o sută. De ce să nu trăiesc? Ce, nu e bine de trăit?

autor Marin Preda

  • Nu trebuie consumat totul într-o singură zi! Nici măcar într-o singură viaţă! Şi ce dacă o viaţă nu se împlineşte? Se va împlini alta, după tine.

autor Marin Preda

  • O viaţă glorioasă are adesea un sfârşit tragic.

autor Marin Preda

  • Viaţa unui om e un nesfârşit şir de erori.

autor Marin Preda

  • Cine nu ştie ce e păcatul, nu înseamnă că e un sfânt, ci un neputincios: nu-l săvârşeşte fiindcă nu e în stare, nu fiindcă are credinţa puternică.

autor Marin Preda

  • Intrase înăuntru stăpânit de un sentiment care nu-l mai slăbea, că viaţa lui e distrusă, şi se pomenise cum parcă aici cineva îi picura în inimă un balsam, care-i dădea seninătatea de care avea nevoie ca să uite eşecul său în lume. Era o lume care îi ajungea, această primăvară închisă.

autor Marin Preda

  • Ce este o viaţă?... O viaţă este totul şi felul cum se desfăşoară ea este adesea halucinant. Spiritul este implicat şi lupta care se dă este pentru salvarea lui.

autor Marin Preda

  • Viata e un mister care nu trebuie manjit cu sange si ofensat cu sabia unui fanatic.

autor Tudor Arghezi

  • Când sa vorbeşte de râs, nu sa spune pentru plâns, şi când sa spune de plâns, nu se vorbeşte de râs.

autor Anton Pann

  • În viață, contează pe realități, nu pe dorințe.

autor Liviu Rebreanu

  • Un singur lucru nu poate Dumnezeu: sa ne mantuiasca fara consimtamantul nostru.

autor Nicolae Steinhardt

  • Natura nu lucreaza dupa tipare, ci-l toarna pe fiecare dupa calapod deosebit. Unul e sucit intr-un fel, altul intr-un fel, fiecare in felul lui, incat nu te mai saturi sa-i vezi si sa faci haz de ei.

autor Ion Luca Caragiale

  • Se-apropie aniversarea frunzelor lovite de ploaie. Amintirea întâmplărilor mele vine din viitor, nu din trecut. Deci spun: se vor dărâma mari frânghii de ploaie prin aerul umed care ne-a-nfăşurat înserările.

autor Nichita Stanescu

  • O, Moft! tu esti pecetea si deviza vremei noastre.

autor Ion Luca Caragiale

  • Toti suntem nemuritori. Dar trebuie sa murim intai.

autor Mircea Eliade

  • Greselile nascute din iubire de Patrie le iarta si Dumnezeu din Cer.

autor Bogdan Petriceicu Hasdeu

  • Cine crede-n zbor, e stapan peste zare.

autor Lucian Blaga

  • Stai calm... viata e mai tare decat mizeriile ei!

autor George Bacovia

  • Când cineva împrumută prea mult de la alţii, dă prea puţin de la sine.autor Titu Maiorescu
  • Arta vieţii? Rezervă, discreţie, cumpătare, în general negare şi în rezumat dăruire.

autor Titu Maiorescu

  • Orice viata de om incepe de mai multe ori.

autor Tudor Arghezi

  • Stai calm... stiinta e ca o femeie razbunandu-se atunci cand o neglijezi.

autor Grigore Moisil


No comments:

Post a Comment