Saturday, May 3, 2014

Citate Despre Realitate

Citate Celebre | Citate Despre Realitate

  • Tinereţea nu mai e decât o zdreanţă aurie, pe care o târăsc amintirile. 
autor Octavian Paler 

  • Tehnica reprezinta fantezia realitatii. 

autor Lucian Blaga 

  • Exista doua realitati a caror imensa zdrobitoare greutate nu o simtim, dar fara de care nu putem trai: aerul si istoria. 

autor Lucian Blaga 

  • Simtul realitatii ni s-a dat pentru a ne orienta, dar si pentru a face posibila mirarea noastra in fata neverosimilului realitatii. 

autor Lucian Blaga 


  • Realitatea e ruina unui basm. 

autor Lucian Blaga 

  • Lumea asta se aseamănă cu un vast bâlci. 

autor Ion Luca Caragiale 

  • Norocul e prea putin si lumea prea multa. 

autor Ion Luca Caragiale 

  • Toate multumirile trebuie platite; inainte de a se capata, par destul de ieftine, in urma, prea scumpe. 

autor Ion Luca Caragiale 

  • Eu, îndată ce iau contact real cu trecutul, îndată ce mă las prins în amintiri - mă simt atât de copleşit, atât de năruit, încât aş risca să mă dizolv de disperare şi tristeţe. Încă din prima tinereţe aveam groază de năvala amintirilor, care mă făceau să sufăr de teribile melancolii... Credeam, pe atunci, că melancolia mea este rămăşiţă încă neconsumată a adolescenţei, sau influenţa eredităţii mele moldoveneşti. Numai în ultimii ani am înţeles că melancolia este singura experienţă religioasă pe care mi-a îngăduit-o Dumnezeu. Şi ea poate izvorî din orice; dar mai cu seamă din amintirea celor ce au fost. 

autor Mircea Eliade 

  • Primatul teoriei asupra instinctului se verifică chiar în ceea ce am putea numi apucăturile monstruoase ale omului "primitiv". 

autor Mircea Eliade 

  • Industria romana este admirabila, e sublima, putem zice, dar lipseste cu desavarsire. 

autor Ion Luca Caragiale 

  • Ştiu că sunt prost. Dar când mă uit în jur, prind curaj. 

autor Ion Creanga 

  • Si-a cumparat o mobila dintr-un lemn atat de scump incat saracul n-a mai avut bani si pentru carti. 

autor Adrian Paunescu 

  • Nu ma retrag, nu pot sa fac asa ceva, insa voi fi mai resemnat 

autor Adrian Paunescu 

  • Mitologia este pentru mine un refugiu, un fel de fugă în istorie. Faptul că omul a ieşit din timpul mitologic şi a intrat în timpul istoriei nu este în avantajul său. Eu sunt un reacţionar. 

autor Octavian Paler 

  • Maşina de scris a devenit o prelungire a trupului meu. M-am dezobişnuit să scriu de mână. Nu concep să folosesc calculatorul. Progresul tehnic şi ştiinţific este însoţit de regresii interioare. 

autor Octavian Paler 

  • Cand spun “lume mitologică” mă gândesc la ceva simplu. M-aş feri să zic că am avut o copilărie “de basm”. 

autor Octavian Paler 

  • Viitorul există deja, într-o măsură, în noi, sub forma amintirii. 

autor Octavian Paler 

  • În acele nopţi stranii am înţeles că mitologia e un fel de copilărie a istoriei. 

autor Octavian Paler 

  • Cine a văzut speranţa, nu o mai uită. O caută sub toate cerurile şi printre toţi oamenii. Şi visează că într-o zi o va întâlni din nou, nu ştie unde, poate între ai săi. 

autor Octavian Paler 

  • Ştiinţele sunt uşi, iar cheile lor sunt cercetările. 

autor Anton Pann 

  • Pâine, la foame, udată, e cea mai bună bucată. 

autor Anton Pann 

  • Dintr-o ridiche patru feluri de mancari se face:rasa si nerasa,cute si felii. 

autor Anton Pann 

  • Timpul este o valoare de sentiment - pentru unii trece prea repede, pentru altii prea incet. 

autor George Calinescu 

  • Imaginea nuielei împlântate în apă se frânge şi se abate în altă direcţie. Tot aşa, ideea unuia în capul celor mai mulţi. 

autor Titu Maiorescu 

  • Scopul educaţiei este nimicirea mărginirii egoiste a individului şi supunerea lui la raţiunea lucrurilor. 

autor Titu Maiorescu 

  • Nemărginit îţi este dorul: cum vreai să încapă în realitatea mărginită? Totdeauna rămâne un prisos: disperare sau ironie. 

autor Titu Maiorescu 

  • Legile lumii, aşadar, nu sunt o piedică totală în calea ce duce la paradis. 

autor Nicolae Steinhardt 

  • Furtuna este realitatea, dar Adevărul este Hristos! 

autor Nicolae Steinhardt 

  • Entuziasmul este foarte necesar, mai ales când faci primii paşi. 

autor Marin Preda 

  • Totul e simplu, atât de simplu, încât devine de neînţeles. 

autor Nichita Stanescu 

  • Pentru păcatele mele am ajuns profesor de pian, dar idealul meu a fost, de totdeauna, arta pură. Trăiesc pentru suflet. 

autor Mircea Eliade 

  • Nu e bun de nimic cel care nu e bun decât pentru el. 

autor Mircea Eliade 

  • Să nu ne mai facem inimă rea şi spaimă gândindu-ne că lumea românească ar fi mai stricată decât altele. Nu; neamul acesta nu e un neam stricat; e numai nefăcut încă, nu e până-acuma dospit cumsecade. 

autor Ion Luca Caragiale 

  • Un om viu pare întotdeauna bufon printre morţi. 

autor Mircea Eliade


No comments:

Post a Comment