Tuesday, December 8, 2015

Cu ele poţi muta munţii din loc: “Te iubesc”

Te iubesc
Lumea parcă se învârte în jurul acestor cuvinte magice. Îţi pot face ziua mai bună, îţi pot smulge un surâs în cele mai grele momente, îţi pot reda încrederea de care ai nevoie, îţi pot ţine chiar şi de foame! Dar… de ce este acest “te iubesc” atât de important în viaţa noastră până la urmă? Sunt doar nişte cuvinte… Sau nu?


 
Cât preţ pui pe vorbe? El nu se dă în vânt după vorbe şi consideră că iubirea trebuie întotdeauna arătată şi foarte rar exprimată. Dar ea are o viziune opusă. Asigurarea, liniştea şi plăcerea oferite de cele două cuvinte sunt esenţiale pentru orice femeie. Şi atunci, când mergem pe drumuri diferite, ce e de făcut? Spunem sau nu spunem “te iubesc”?

Înainte de toate… De ce nu ne putem exprima mai uşor atunci când vine vorba de iubire?

Un tânăr ne povesteşte ce l-a împiedicat pe el să spună, într-o relaţie de 3 ani, cuvintele magice: “Circumstanţele în care ne regăseam, situaţiile în care ne aflam atunci când îmi venea să-i spun că o iubesc erau romantice şi perfecte. Totuşi, de fiecare dată îmi înghiţeam cuvintele. După ce ne-am despărţit – probabil şi din cauza lipsei de «te iubesc»-uri , la vreo doi ani, am aflat că se căsătoreşte. Am plâns ca un copil, regretând că nu i-am spus. Acum mi-am dat seama de ce. Nu eram sigur pe relaţia noastră, mereu mă gândeam că cineva va râde de mine dacă mă va părăsi, iar ea nu era sigură pe relaţia noastră tocmai pentru că nu-mi mărturiseam niciodată sentimentele”. Aceasta nu este doar situaţia lui. Sunt atât de multe cupluri care pierd legătura prin lipsa acestor cuvinte atât de frumoase. Societatea în care trăim, spun psihologii, ne face temători în faţa celorlalţi şi, de aceea, încercăm să evităm vulnerabilitatea faţă de restul oamenilor, chiar şi faţă de partenerul de cuplu.

Sunt vitale pentru o femeie
Pentru că, spun specialiştii britanici, în general ea stă alături de un bărbat doar din dragoste. Ştim, există şi cazuri în care interesul material primează, ori poate alte interese, dar, în general, poţi fi urât, săraăc etc., ea te va lua aşa cum eşti. Tot ce îl va costa pe norocos este iubirea sinceră. Exprimată.

Spune-i că îl/ o iubeşti pentru că….

* asta simţi;
* poţi muta munţii cu doar aceste două vorbe;
* îi poţi reda surâsul;
* poţi să fii stâlpul său de sprijin;
* totul se învârte în jurul acestui sentiment;
* până şi o floare înfloreşte mai frumos şi mai repede atunci când îi spui “te iubesc”;
* nu e nimic ruşinos să iubeşti şi chiar să suferi din cauza asta;
* aceste două cuvinte sunt mai bune ca ciocolata (spun savanţii);
* rişti să regreţi că nu ai făcut-o;
* există ceva mai bun decât o noapte fierbinte de sex: dragostea pasională;
* vorbele de suflet au puteri vindecătoare atât pentru trup, cât şi pentru minte;
* dragostea este tot ce avem de oferit;
* aceste vorbe pline de sentiment te vor face de neînlocuit în sufletul lui/ ei… Iar lista poate continua.

No comments:

Post a Comment