CUM AJUNGI IN LISTA DE CAUTARE GOOGLE SI YAHOO
LISTAREA PE GOOGLE
Exista trei modalitati pentru ca un site sa fie indexat de Google si listat, dar nici una din aceste modalitati nu poate fi sigura si nu poate garanta ceva. Google devine din ce in ce mai selectiv cu site-urile primite, iar primul lucru pe care il face este sa se asigure ca acel site are un continut unic si util. Dupa aceea, munca de obtinere a calitatii, site-uri relevante cu link de intoarcere catre acel site. Aceste doua metode sunt cele mai puternice si mai sigure pentru a gasi site-ul pe Google. Celelalte trei metode care pot fi incercate ( pentru unii functioneaza, pentru altii mai putin sau deloc ) sunt urmatoarele :
O metoda pentru a fi lisat in Google este acea de a folosi propriul lor add url, pe care il gasesti aici http://www.google.com/addurl.html. Aceasta metoda nu este foarte fiabila dar te poate arunca inauntru cu putin noroc. Google spune ca nu poate adauga fiecare site, asa ca nu fi surprins daca nu functioneaza pentru tine. Dar daca functioneaza? Merita incercat.
O a doua cale de incercare pentru a fi listat pe Google este acea referitoare la un alt site care deja se afla pe Google. Atunci cand Google viziteaza acel site pentru actualizari, el va lua si linkul catre site-ul tau si il va adauga pe lista. Aceasta metoda nu merge intotdeauna, dar merita incercata si aceasta pentru ca multe alte site-uri o fac.
A treia cale este listarea site-ului in directoare. Exista multe site-uri directoare web romanesti, la unele trebuie sa te inregistrezi, la altele nu. Inscrierea sit-ului se face usor, prin adaugarea linkului de la site-ul tau, o descriere scurta a site-ului si cuvinte cheie. Diectoarele romanesti te accepta de obicei, toate, chiar daca site-ul este mic, de cateva pagini. Dar daca ai un site in engleza si te inregistrezi pe directoare mari cum este dmoz.org de exemplu, trebuie sa fi sigur ca site-ul tau are destule pagini si un continut foarte bun.
LISTAREA PE YAHOO
Cele mai multe site-uri ajung pe Yahoo sau pe Live, cu ajutorul altor site-uri. Daca site-ul tau este deja legat de alt site sau de un director web, robotii de la Yahoo si Live te vor gasi si te vor indexa atunci cand fac actualizarile la site-l sau directorul web respectiv. Daca nu doresti sa astepti pana cand un robot te gaseste,atunci poti sa mergi direct la http://search.msn.com/docs/submit.aspx, in cazul lui Live si te inregistrezi acolo. Pentru Yahoo, mergi aici https://siteexplorer.search.yahoo.com/submit.
Directorul web Yahoo este de asemenea un loc unde poti adauga site-ul tau. Sa nu confunzi functia de cautare Yahoo cu directorul. Cand te duci la Yahoo.com si introduci o cautare, tu folosesti motorul normal de cautare si nu directorul. Deci, poti sa fi inclus in lista de cautare de la Yahoo, dar nu si in director. Directorul web Yahoo este de fapt o lista de alte site-uri, pe care o gasesti aici http://dir.yahoo.com, si nu este foarte mult utilizata de navigatorii pe web.
Beneficiul real de a fi listat aici este ca ai un link de inalta calitate catre site-ul tau. Motoarele de cautare se uita la ce likuri esti conectat si daca vad ca esti prins la Yahoo iti acorda o credibilitate mai mare. Unii cred ca daca sunt listati in directoare este de ajuns pentru a le creste rankul in Google si alte motoare de cautare. Dar nu exista nici o dovada solida in acest sens. Yahoo precizeaza de asemenea ca daca te aflii listat in directorul lor, asta nu are nici un efect asupra pozitiei pe care o detii in rezultatele cautarilor.
Daca ai un site comercial, costa 299 $ pe an pentru a fi inclus in directorul Yahoo. Daca iti poti permite costul, intrarea pe directorul Yahoo este foarte importanta, dar doar pentru a avea intoarcere catre un link de inalta calitate spre site-ul tau, dar nu te astepta si la o multime de trafic. Depinde de tine daca doresti sa te inscri pe directorul Yahoo sau nu. Multi webmasteri sunt multumiti doar cu motoarele de cautare Google, Yahoo si MSN, fara a mai fi nevoie sa se inscrie in directorul Yahoo.
OPTIMIZAREA MOTORULUI DE CAUTARE !
No comments:
Post a Comment